Atpakaļ

Dzelzceļa pārbrauktuves un to šķērsošana

VAS «Latvijas dzelzceļš» pārziņā ir 526 pārbrauktuves:

66 aprīkotas ar barjeru, luksoforiem un skaņas signāliem. Pirms vilciena tuvošanās barjera automātiski tiek nolaista, luksoforā deg sarkanas mirgojošas gaismas un skan brīdinājuma signāls. Ceļu satiksmes dalībniekam ir jāapstājas un jānogaida līdz pārbrauktuve būs atkal atvērta;

363 aprīkotas ar luksoforiem un skaņas signāliem. Pirms vilciena tuvošanās luksoforā deg sarkanas mirgojošas gaismas un skan brīdinājuma signāls. Ceļu satiksmes dalībniekam ir jāapstājas un jānogaida līdz pārbrauktuve būs atkal atvērta;

97 neregulējamas, par to esamību savlaicīgi brīdina ceļa zīmes. Tuvojoties neregulējamai pārbrauktuvei, ceļu satiksmes dalībniekam jānovērtē situācija individuāli, pārliecinoties vai netuvojas vilciens; tikai tad atļauts šķērsot sliežu ceļu.

 

 

Atceries, ja pārbrauktuve ir atvērta satiksmei, neatkarīgi no tā, kā tā aprīkota, transportlīdzekļa vadītāja vai gājējam uzdevums ikreiz pirms tās šķērsošanas, ir arī patstāvīgi novērtēt, vai vilciens netuvojas un ceļa turpināšana ir droša.

    

Gājējam dzelzceļa pārbrauktuves zonā ir jāievēro aizlieguma zīmes un signālus. Šķērsot sliedes pa gājēju ceļu atļauts tikai tad, kad pārbrauktuve ir atvērta satiksmei.

 

Kur apstāties pie dzelzceļa pārbrauktuves?

1. Pirms stoplīnijas.

2. Ja nav stoplīnijas, tad pirms stopzīmes.

3. Ja nav ne stoplīnijas, ne stopzīmes, tad ne tuvāk par 5 metriem pirms barjeras.

4. Ja pārbrauktuve aprīkota ar tikai luksoforu, – tieši pirms luksofora.

5. Ja nav barjeras, tad ne tuvāk par 10 metriem no dzelzceļa sliedēm.

 

Sākot braukt pēc transportlīdzekļa apturēšanas, transportlīdzekļa vadītājam vēlreiz jāpārliecinās, vai netuvojas vilciens.